^^ MİNE MUTFAKTA ^^

^^ MİNE MUTFAKTA   ^^

BLOĞUMUZU TAKİP EDENLER

13 Eylül 2010 Pazartesi

Alinazik # Elenazik

Ramazan dolayısıyla ve çalışırken çok acıkmış olmanın verdiği heyecanla, o kadar çok yemek yaptım ki bu ay ... Rabbim de bereketini veriyor maşallah.Her güne, misafirimiz olmasa bile (ki hafta boyunca sadece 2 gün yalnızdık) bol çeşitli menüler hazırladım!
Ramazan ayında oruçlu olduğum için malesef su içtim bol bol, yemeklerimin tadına bakmadığım bile oldu.Buna rağmen kalabalık oluşumuzun verdiği güzellikle, her güne yeni çeşit yapmam gerekti =) Hepsi de afiyetle yenildi !!!

Geçelim tarifimize ...

İçindekiler

200 gram kıyma
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 adet domates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
karabiber
tuz

Beğendisi için
2 adet patlıcan
3 diş sarımsak
4 yemek kaşığı süzme yoğurt
tuz

Sosu için
1 yemek kaşığı tereyağ
Kırmızıbiber
Hazırlanışı
Patlıcanlar közlenir.
Kıyma salça ile kavrulur.
Karabiber ve robottan geçirilmiş domates püresi eklenip suyu çektirilir.
Tuz ilave edilip altı kapatılır.
Közlenmiş patlıcanlar, sarımsak, tuz ve yoğurt robotta krema kıvamına gelene kadar çekilir.
Tereyağ, kırmızı biberle yakılır.
Tabağa alınan patlıcanlı kremanın üstüne kavrulmuş kıyma konulup en son yakılmış tereyağ gezdirilir.

Notlar
*Ben patlıcanları fırında kabukları soyulmuş şekilde 10 dakikada közledim.
*Süzme yoğurt yerine normal yoğurt da kullanabilirsiniz.
*Bu yemeği patlıcan püresinin üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek de servis edebilirsiniz. Ben karıştırmayı tercih ediyorum. Bu şekilde patlıcan çok daha güzel kıvam alıyor.
*Domatesleri robottan geçirdiğim için kabuklarını soymuyorum. Siz isterseniz soyabilirsiniz.
*Yemeği yapmam bütün hazırlıkları dahil toplam 15 dakika sürdü. Yapacağınız işlerin sırasına karar verdiğiniz taktirde çok hızlı ve lezzetli yemekler yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun !!! ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
Lütfen Adsız yorum yapmayınız, bloğu olmayanlar da izleyicimiz olabilirler =)
En Kısa Sürede Yorumlarınızı Yanıtlayacağım !!!