^^ MİNE MUTFAKTA ^^

^^ MİNE MUTFAKTA   ^^

BLOĞUMUZU TAKİP EDENLER

25 Aralık 2010 Cumartesi

Fırında Sütlaç


Malzemeler:



Yarım su bardağı pirinç


5 su bardağı süt


1 su bardağı su


2 çorba kaşığı nişasta


1 paket vailya


1,5 su bardağı şeker


1 yumurta sarısı


Yapılışı:


Pirinçleri ıslıyor yarım saat ılık suda bekletiyoruz.Güzelce yıkayıp süzdükten sonra 1 su bardağı suda piriçlerin pişerek suyunu çekmesini sağlıyoruz.Süt,şeker,vanilyayı bir tencereye koyup çırpma teliyle 1-2 kez çırptıktan sonra pirinçleri koyuyoruz içerisine ve kısık ateşte pişiriyoruz.Nişastayı ayrı bir bardakta bir kaç yemek kaşığı suyla ezip ocaktaki sütlaca ilave


ediyoruz.5 dakika daha kaynatıp altını kapatıyoruz.Çırpmış olduğumuz yumurta sarısını 1-2 kepçe sütlaçla sıcağa alıştırıp yumurtanın kesilmesini önlüyoruz.Ocağın altını tekrar yakıp bir kaç dakika daha kaynatıyoruz .Isıya dayanıklı kaselere boşaltıp üzeri kızarana kadar fırınlıyoruz.

2 yorum:

  1. bayılırım fırın sütlaca. Ama bir türlü yapamıyordum. BAk şimdi heveslendim. Yarın sabah yapayım bari hemen. TArif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. selmaninsepeti
    yüreklendirebildiysem ne mutlu bana.Ama emin ol, ben sizden kuvvet alıyorum :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
Lütfen Adsız yorum yapmayınız, bloğu olmayanlar da izleyicimiz olabilirler =)
En Kısa Sürede Yorumlarınızı Yanıtlayacağım !!!