^^ MİNE MUTFAKTA ^^

^^ MİNE MUTFAKTA   ^^

BLOĞUMUZU TAKİP EDENLER

16 Mart 2010 Salı

İnstant Mayalı Açma / Poğaça-PDÇS/56



"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 56.HAFTA "



Hamuru için gereken malzemeler :2 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya (Dr.Oetker)
Aldığınca un
(5 bardak un kullandım ben ama bardak farkı olabilir, yumuşak, ele yapışmayacak halde koyun)
Hamurun içine :Margarin (Her bir hamura, 1 çay kaşığı dolusu)Üzerine:Yumurta sarısı
Çörek otu
Ben susam da kullandım.


Öncelikle, sütü ılıştırıp, derin bir kapta, maya ile karıştırın.(Parmak uçları ile hızlı hızlı eritin.)
Un hariç, diğer malzemeleri koyup, iyice yoğurun,
En son un'u da ekleyip, çok yumuşak ve ele yapışmayan kıvam halinde hamur elde edin.
...
En az 50 dk kadar mayalanmaya bırakın.
***Ben Tupperware kabında dinlendirdim.Dışını da, kalın bezle (sofra bezi) sardım.
(Mayalı hamur olduğundan, hem açma - hem poğaça olarak kullanılabilir.)
...
Hamur iyice kabardıktan sonra, hafif hareketlerle, yeniden yoğurun.
Küçük bezeler alıp, rulo haline getirin.
Her ruloya, 1 çay kaşığı dolusu margarin sürüp, iyice yoğurun ve tekrar kabarmaya bırakın.
**En az 10 dk bekletip, sekil verdim ve pişirme kağıdı serili tepsiye dizdim.


Üzerine yumurta sarısı ve çörek otu serpiştirip,
önceden ısıtılmış 180 C fırında, kızarana kadar pişirin.
...
***Annemin misafirleri için yaptığımdan,
yine kapaklı başka bir Tupperware kabına koyup,
servis yapmak üzere götürdüm .
...
Afiyet olsun =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
Lütfen Adsız yorum yapmayınız, bloğu olmayanlar da izleyicimiz olabilirler =)
En Kısa Sürede Yorumlarınızı Yanıtlayacağım !!!