^^ MİNE MUTFAKTA ^^

^^ MİNE MUTFAKTA   ^^

BLOĞUMUZU TAKİP EDENLER

28 Mart 2010 Pazar

VİŞNE SOSLU MUHALLEBİ / 57 PDÇS



!!! Hümeyra'nın Yeri arkadaşımızın üstlendiği 57.'inci PDÇS etkinliğine gönderiyorum !!!
Kayınpederimin ameliyat olması nedeni ile, Çarşamba gününden Pazar güne kadar orada kaldık.
Dolayısıyla; hergüne bir tatlı ve çeşit çeşit yemekler yaptım.
Malesef, yoğunluğumdan hepsini resmedemedim ama, ekleyebildiklerim olacak =P
...
Malzemeler
150 gr margarin
3 yemek kaşığı sıvıyağ
3,5 su bardağı un
3 yemek kaşığı nişasta
3 su bardağı toz şeker
1,5 lt süt
2 paket vanilya
YapılışıÖncelikle margarini eritip, sıvıyağı ekliyoruz.
Üzerine un - nişasta'yı ekleyip, çok az kavuruyoruz.
Şeker ile sütü yavaş yavaş birlikte ekleyip, sık sık karıştırıyoruz.
En son vanilya ilâve edip, blander'dan geçiriyoruz.
(Tavuk göğsü kıvamında, ağızda dağılan şekilde olması lazım.Elde karıştırarak tam olmuyor, ya da ben beceremiyorum =)
...
Üzeri İçin

Evde olsam, kremşanti, jöle tarzı birşeyler yapardım ama, kayınvalidem de bu tür malzemeler bulunmadığı için (muhallebi malzemelerinde de olduğu gibi) ne yapabilirim diye düşündüm, kendi jölemi yapmaya karar verdim.
...
Yarım lt vişne suyu
3-4 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı toz şeker
...
Hepsini koyup, iyice çırptıktan sonra, kaynattım.Jöle kıvamını aldığında, çok fazla soğutmadan, muhallebin,n üzerine döktüm.
...
Buzdolabında, en az 4 saat bekledikten sonra servise hazırladım.

1 yorum:

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
Lütfen Adsız yorum yapmayınız, bloğu olmayanlar da izleyicimiz olabilirler =)
En Kısa Sürede Yorumlarınızı Yanıtlayacağım !!!