^^ MİNE MUTFAKTA ^^

^^ MİNE MUTFAKTA   ^^

BLOĞUMUZU TAKİP EDENLER

2 Şubat 2010 Salı

" Aşure "


Malzemeler ve Yapılışı :

Yarım paket (yaklaşık yarım kilo buğday) üzerine çıkacak kadar su ile kaynatılır.
1 su bardağı kuru fasulye
1 su bardağı nohut, sıcak su ile ıslatılır.
Buğday kaynadıktan sonra kısık ateşte 30 dk. daha kaynatılır.Bir sonraki güne kadar bekletilmek üzere, sıkıca kapatılıp, bekletilir.(Buğdayların şişmesi gerekli)
...
Bir sonraki gün, nohut ve kuru fasulyeler haşlanır.Yumuşak kıvama geldiklerinde, kendi suları ile buğdaya karıştırılır.
...
1 kilo şeker ilave edilip, karıştırarak kaynatılır
(Suyunu isteğe bağlı ayarlayın, ben koyu seviyorum, çok su eklemiyorum.)
...
Kaynamaya başladığında, suda bekletilmiş kuru meyvelerden ilave edilir.
(Bu da isteğe kalmış.Dilediğiniz kadar çeşit koyabilirsiniz).
Ben genelde, üzüm - kayısı - incir vs.. kullanıyorum.
...
Meyvelerle de (3 dk. kadar) kaynattıktan sonra,
portakal kabuklarını küp küp kesip, içerisine atın ve karanfil ekleyip, kapatın !
...
Servis kaplarına sıcakken doldurun.
Üzerini tarçın - fındık - ceviz - nar vs.. (yine isteğe bağlı, herşey olabilir)
ile süsleyerek, istenilen sıcaklıkta servis yapın ! Ben soğuk seviyorum =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
Lütfen Adsız yorum yapmayınız, bloğu olmayanlar da izleyicimiz olabilirler =)
En Kısa Sürede Yorumlarınızı Yanıtlayacağım !!!