^^ MİNE MUTFAKTA ^^

^^ MİNE MUTFAKTA   ^^

BLOĞUMUZU TAKİP EDENLER

24 Şubat 2010 Çarşamba

Elde Açılmış Börek

Nasıl becerdiysem, yapılış aşamalarını foto'lamayı unuttum =)
Bir ara tekrar açacağım bu börekten, inşallah o zaman koyarım bloga ...
...
Kısaca anlatayım :
Hamur Malzemeleri
Yaklaşık 1 kilo un gidiyor,
(hamur haricinde, açarken de un kullanılıyor ya, göz kararı ayarladım işte)
Yumuşak hamur kıvamına getirene kadar su ekleniyor
Tuz ve
1 paket margarini eritip yarım su bardağı kadar sıvı yağ ile karıştırıp, içinden 3 yemek kaşığı kadar hamuruma ekledim, iyice yoğurdum.
Üzerine temiz poşet kapatıp, havlu ile de sarıp, 30 dk. kadar dinlendirdim.
...
İç malzemesinde :
Patates / Kıyma / Ispanak kullandım.
Patatesleri haşlayıp, püre kıvamında ezip, baharat ekledim (Pul biber, tuz) ve biraz salça.
...
Kıyma soğan ile kavrularak hazırlandı.
...
Ispanak; soğanı kavurup, ıspanağı ekledim, kapatmaya yakın peynir parçaları attım ve 1 yumurta ekledim.
İyice karıştırıp, kapattım.Soğumalarını bekledim.
(Siz bildiğiniz gibi, istediğiniz iç malzemeyi yapın)
...
Hamuru 4'erli bezelere ayırdım.
Önce birini merdane ile tabak kadar açıp,
1 yemek kaşığı (hazırladığım) yağdan, elimle üzerine sürdüm.
4 bezeyi aynı şekilde hazırlayıp, üst üste koydum ve elle büyüttüm.
(Yırtılmaması için, ortadan hafif çekerek, kenarlarını açın)
...
Yufka büyüklüğüne gelince, bir kenarına patates, bir kenarına ıspanak içi koyup, iki tarafı da ayrı ayrı yuvarladım, ortadan kesip, yağladığım tepsiye dizdim. (Siz istediğiniz gibi yapın)
...
Tüm hamur bitince, kalan yağa biraz daha sıvı yağ ekleyip, komple üzerine döktüm.
Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında, üzeri kızarana kadar pişirdim.
Resimde olduğu gibi dilimlere ayırdım ve Afiyetle Yedik =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
Lütfen Adsız yorum yapmayınız, bloğu olmayanlar da izleyicimiz olabilirler =)
En Kısa Sürede Yorumlarınızı Yanıtlayacağım !!!