^^ MİNE MUTFAKTA ^^

^^ MİNE MUTFAKTA   ^^

BLOĞUMUZU TAKİP EDENLER

25 Temmuz 2010 Pazar

Tavuklu - Yeşil Mercimekli Börek

Malzemeler
(Ölçü kullanmadığım için göz kararı yine )
1 kg yufka
Yeşil mercimek
Haşlanmış - didilmiş tavuk
1 büyük kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
Sıvıyağ
Pulbiber - Tuz
* Yufkaların arasına sürmek için sıvıyağ-1 yumurta - süt karışımı
* Üzerine de yumurta - çörek otu ve susam

Yapılışı
5 yufka kullandım.8 parça olacak şekilde üçgen dilimledim.
Yeşil mercimekleri haşlayıp, suyunu süzdüm ve yıkadım.Tavukları da haşlayıp, didikledim =)
( Kötü türkçe bu olsa gerek )
Soğanı küp doğrayıp, sıvıyağda iyice kavurdum.Salça ekleyip biraz daha kavurdum.En son tuz ve pulbiberle harmanladım.
Yufkaları ikişer sardım.Tüm katlarına karışımı sürüp, iç malzeme ile sardım.
Üzerine yumurta sarısı ve susam-çörek otu karışımı serpiştirip, 180 C fırında 20 - 25 dk ğişirdim.
Sıcak sıcak servis yaptım.Afiyetle yedik =P
*** İlk kez denediğim bir tat oldu ama güzel oldu.Artık kıymadan çok kullanırım.Daha hafif oluyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
Lütfen Adsız yorum yapmayınız, bloğu olmayanlar da izleyicimiz olabilirler =)
En Kısa Sürede Yorumlarınızı Yanıtlayacağım !!!